Julloov

Eller Julledigt som det heter när man inte längre går i skolan.
Efter ett bra avstämningsmöte med cheferna i Onsdags drog jag till Fjällen. Min Pappa och Brorsa brukar åka på grabbresa med några stycken till Österrike. I år körde dom en vända till Sälen och jag hängde på. Så otroligt mysigt att komma iväg till snön, lite extra julkänsla. Lite isigt i backarna men annars gick åkningen bra. Som stieg Larsson så bra uttryckte sig - Snön blir nästan exotisk det är som att komma till en annan värld. Det stämmer så bra. Det räcker med att gå in i Ica butiken så märker du skillnad. Alla lunkar sakta fram genom hyllorna, stannar och småpratar med någon bredvid som råkar äta samma limpa som dig till frukost. Hon i kassan gör inte många knop men det är ingen som suckar högt och står och stampar där bak i kön för det.  Jag tycker om tempo men ibland är det bara så skönt att hoppa in i den här lugna världen och få stanna upp och se sig omkring, hinna tänka. Ingen data som hypnotiserar en, inget jobb som stressar. Nej, bara skog, skidbackar, massa trevliga fjällenmänniskor.

Nu är jag tillbaka hemma hos mina föräldrar. Mamma har tagit in julgranen och brasan brinner för fullt. Jag måste nog ut i trängseln imorgon för att fixa de sista klapparna.

Trackback
RSS 2.0