Old Town

Tallin var över all förväntan. Vi kom fram på morgonen och tro inte att vi tog sovmorgon. Nej, vi steg upp för att snabbt ta en taxi till julmarknaden. Taxichaffisen var inte så värst bra på engelska och släppte av oss i en stor galleria. Vi tog en frukost på ett café men längre än så stannade vi inte. Vi började promenixa till gamla stan. Gu vilken mysig stad! Jag vet inte hur jag tänkt att Tallin ska se ut men det här var i alla fall bättre än vad jag förväntat mig. Visserligen var vi bara i gamla stan och jag förmodar att det finns mycket mer att se. Det är ju som om man skulle döma Sverige efter gamla stan, inte riktigt allt kanske?!
Vi gick runt i den gamla staden i hur många timmar som helst. Svinkallt väder så det blev lite stopp på mysiga caféer, restauranger och butiker.


Här köper jag brändJULmandlar. Så här var nästan alla som jobbade klädda, fint tycker jag!


1,2,3. KLICK!

Vi hittade roliga gångar att gå i

Såhär såg julmarknaden ut


jag köpte mig en hemstickad mösse på torget eftersom att jag höll på att frysa ihjäl. TROTS min varma klädsel :P
Tips! ta med dig skoteroverallen om du ska till Tallin ;)


Vi besökte den här fina Kyrkan

Vi åt middag på riktigt ball medeltidsrestaurang. Kan ha varit den mysigaste restaurang någonsin!
Trotte - One coke please
Kyparn - Never heard about that magic drink??
Jag - Do u have pasta?
Kyparn - Whats that?!

Ok, det var såklart bara medeltidsmat som serverades. Rätterna gick inte riktigt att tyda så det blev till att chansa.
Personalen skrattar säkert fortfarande åt min Min när jag fick maten. Men med lite övertalning från Trotte vågade jag tillslut smaka och jag måste erkänna att det var gott!


Ingen el, fullt med ljus istället

Blöt och frussen men skåål :)

Hemresan blev det Spa med massage.

Nu måste jag jobba lite...

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Vad mysigt det ser ut.

2008-12-04 @ 08:27:14
URL: http://ullabella.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0