Välkommen Sylvester

Fick igår höra att min bror hämtat en kattunge och tagit med sig hem till mina föräldrar. Dom var nog inte så svårövertalade. Inte ens Marcus kunde ju motstå dom där små tussarna. Jag åkte förbi på kvällen och hade med mig lite kattleksaker. Dom är ju verkligen sjukt söta när dom är sådär små! Men vad hände med min katt?!

Jag: Men Marcus ni har ju redan en katt, min katt!
Marcus: Precis DIN katt och den tycker ju ändå bättre om grannen.
Jag: hmm...

Det är i och för sig sant. Jag har värlens sötaste katt och det tycker våran granne också. Så Elvis (min katt) har varit lite som ett skilsmässobarn. Han har gått imellan våra hus som det passar honom. Grannen ger dock betydligt mycket bättre mat då hon enbart för honom åker och handlar grillad kyckling varje dag. Svårt att slå det! Så han är oftast hos henne. Är glad att jag har en granne som bryr och tycker så mycket om min katt för bättre än så kan han nog inte ha det. Även om det såklart vissa gånger kan vara tråkigt att han inte alltid är hemma.


Jag hoppas i alla fall att dom här två katterna kommer att tycka om varandra och såklart även att grannen tycker lika mycket om Sylvester som Elvis. Han vill säkert också ha kyckling så småning om :P


Sylvester som vägrar att släppa min mammas famn.


Kommentarer
Postat av: joppee

vilken gullig måste se:P

2008-12-17 @ 13:05:27
Postat av: Malena

UNDERBAR!!



Kram på dig!

2008-12-23 @ 21:05:14
URL: http://malenasvarld.blogg.se/
Postat av: Alina

Ha en trevlig kväll! :)

2008-12-23 @ 21:12:13
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0