Back in Stockholmo

Det tog ett tag,..hela 7 timmar! Jag och Linnea tror oss alltid hitta bättre än vad vi egentligen gör, eller så är vi bara helt enkelt för lata för att slå upp en karta.
Hur somhelst så skulle vi ta oss från Kalmar till Stockholm. Måste kanske tillägga att vi har åkt denna väg X antal gånger i år. När vi kom till en korsning där man skulle välja om man ville köra mot Jönköping eller Norrköping var vi tvungna att fatta ett snabbt beslut.

ungefär såhär såg våran resonering ut:

Jag: Vi körde fel sist vart var det vi körde då?
Linnea: Mot Norrköping tror jag
Jag: tror jag också. Då är det ju mot Jönköping vi ska för att slippa småvägarna  
Linnea: Ja Precis, vi kör mot Jönköping!


Ann ringde och pratade lite. Jag berättade att vi snart var i Jönköping och Ann frågade var sjutton vi gjorde där om vi kom från Kalmar. Ska ni inte vara på E22:an? Hahah jag och Linnea bara tittade på varann och skrattade. Det är ju inte första gången i år som vi åker fel. Då menar jag inte någon minut hit eller dit. Utan vi pratar timmar då vi åker till andra sidan kusten...

Man tycker ju att vi som inprincip har åkt Sverige runt det senaste året nu bör kunna dessa vägar. Men nej, vi har åkt på så många vägar att vi tycker att alla låter bekanta.

haha inte den snabbaste vägen kanske.

Vi impuls köpte i alla fall en cd skiva på statoil, kände att vi behövde en ny då vi har haft typ en och samma skiva de senaste 3 resorna som vi spelar om och om igen. "Husvagns semester" hette den nya vi köpte. Ja, ni kan ju tänka er vad för sorts musik det var på den. Hej Sunes sommar ungefär. Till och med vi fick nog efter 2 varv.


Är ledig imorgon, så ska gå och försöka övertala min kära far som också är ledig att vi ska ta en tur med båten imorgon.



Riktigt länge sen jag var ute med båten,
Vore kul om det är bra väder så att man kanske kan åka till Utö.

Ska nog försöka sova nu. Man vänder snabbt på dygnsrytmen när man jobbar natt...


Sov Gott!



Kommentarer
Postat av: Linnea

HAHAHHAHAAAAA jag älskar oss!!!! =) hahahaa klockrenaste flickorna på denna jord!

2008-07-07 @ 11:32:21
URL: http://linneafrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0