I Stockholm

Hemma igen efter en låång bilresa. Fast rätt mysig ändå!
Jobbade till 6 imorse på krogen Etage. Bra ställe med mycket folk och skön musik.
Hade lite svårt med skånskan...vart många - va? haha
Personalen från krogen vi var på dagen innan kom förbi när de slutat för att hämta sitt pris efter vadet om fotbollsmatchen.
Det var ju vi som skulle bjuda på drinkar men istället beställde dom in massvis av shots ;)
Jag och Johannes klunsade om vem som skulle vara chaufför, det vart jag som stod för det!
De tyckte att vi kunde komma och hälsa på någon annan gång när vi inte jobbade också.


Malmös nattliv fick nog ett klart godkänt av mig ;)

Träffade en gäst på krogen som skulle flytta till Stockholm efter sommaren och ställde en massa frågor om allt.
Vad säger man...Nåt sånt här kanske?

Det stinker från en pissoar
och jag hör hur några pratar:
"Jag älskar mitt meningslösa liv
Hur är ditt liv"
och nån svarar: "Jag är glad att bo
i Stockholm"

Herr Andersson har drunknat
i ett hav av kaffe latte
Han är kontinental och originell
Han är sorglig, men utvald
att leta efter sig själv
Det är vad som gäller
här i Stockholm

Här hälsar man på vakterna vid Stureplan
Han är killen hela dan
i den här stan
Här har man god smak och pengar kvar
Det stinker från en pissoar
Här träffas man på nån godkänd sushibar
Här i Stockholm

Här är alla lika övergivna
Ensamma, synd om oss
Här går man inte runt och hälsar på
man måste ringa först
man måste boka tid
man måste skynda sig
man måste skärpa sig
man måste komma in
i Stockholm

Det stinker från en pissoar
Det är nån som har somnat där
Det är väl nån som bor där
Han som vankar runt i tunnelbanan
Han är en del av atmosfären
Det är skönt att va i smeten
Det är skönt att känna pulsen
Det är skönt att bo
i Stockholm


Har ett möte halv 9 imorgon, så det är kanske dags att säga hej till kudden nu!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0