El Stockholmo

I torsdagskväll kom jag tillbaka till kära Stockholm igen, efter 10 helt underbara dagar i Marbella.
Ska lägga upp lite bilder senare.

Blev en biokväll med familjen Engström i fredags. Mysigt!
Såg andra Arn filmen, jag som inte ens har sett första. haha!
En riktigt sorglig film men kan ha varit den finaste kärleken någonsin.

Igår var det inte en lugn stund. Upp tidigt tidigt för fotbollsmatch. haha ja ni hörde rätt!
Katrin Schulman och Niclas Rham (Pure Pr) ordnade en fotbolls turnering "Burn Soccer Trophy 2008" på Bosön ute på Lidingö. Hur mycket folk som helst var därute.

Jag trodde att det skulle vara en skoj match men precis innan fick jag höra att det skulle vara 10 st herrlag och 8 st damlag.
Fick sedan höra att fotbollsprofiler som ljungberg och andra spelare skulle befinna sig på plats. Ojdå...
Fast väl igång var det inte så farligt. Var en hel del som inte spelat fotboll tidigare och sen fanns det självklart några som var desto bättre.

Var jättelänge sen jag spelade fotboll så var kul med en heldag, trots regnet!

Det började dock inte så bra för oss.
Alla andra lag var där i tid iklädda fotbollskläder och hade redan börjat ,med uppvärmningen.
Vi kom sent och hade lite svårt att få ihop alla i laget av olika anledningar.
En som kom aspackad och sedan bara försvann med målvaktskläderna på,
En hade brutit tån, förstora skor, någon som aldrig dök upp. haha rörigt!
Gulliga Pernilla som var lagkapten fick tillslut ihop 7 st. Kom på att vi saknade benskydd och strumpor så
Hängde på låset till Inter Sport kl.10.00 och införskaffade oss det.
Sedan var vi fit for fight. Och de vill jag lova att vi var. Började första matchen med en vinst med 4-1.
De 3 resterande matcherna behöver vi inte prata om....hahah!

Alla var i alla fall jätteduktiga i vårat lag och kämpade stenhårt trots ont i fötterna och spöregn.
Kom på att jag saknar idrott och vi började fundera på ett korplag. Bara för skojs skull, bra träning + att det är sjukt kul!
Kul att varieira träningen.

Kom hem runt 5 tiden dyngsur och iskall. Käkade mat hos Trotte och sedan blev det en varm dusch innan det var dags att åka in till efterfesten och prisutdelningen som hölls på Village.

En riktigt härlig kväll med trevligt folk och dans :)







Inte ens den där pyttelilla bucklan vann vi. Men äsch vi hade kul!


Ingen turnering utan nationalsång (bilder från Katrins blogg)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0