En dag pa stranden

Ligger pa Kutabeach pa min nyinkopta strandduk. Havet glittrar som en krossad spegel, fargarna ar sa klara att det skar i ogonen, himmlen ar klarbla utan ett moln i sikte. Jag har nastan natt mitten pa Lisa Marklunds senaste bok. Funderar pa om jag ska ta ett kapitel till? Eller kanske ta ett dopp forst? De gulkladda vakterna springer runt och blaser i sina visselpipor och vinkar in de som simmar for langt ut. De verkar ha energi som ett helt fotbollslag trots den gassande solen. Det ar meterhoga vagor har och ocksa ganska stromt. Dessutom ar oddsen for att bli pakord av en surfare ratt hog.
Kanske skulle man ga nagra meter hogre upp pa stranden och ta sig nagot att ata? Eller kanske satta sig vid en surfshop och ta en ol med the local people? Det kommer en gammal kvinna gaendes mot mig. Hon bar en langkjol och en langarmad troja pa sig och har en stor korg full av farska frukter i pa huvudet. Jag som haller pa att fa varmeslag i bikini?!
Kanske skulle man ta sig en farsk annanas? Jag har inte bestamt mig annu. Jag lagger mig ner och laser ett kapitel till forst. Livet pa en Pinne @ Bali ;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0