I bilder...

Idag tog min långa ledighet slut. Ställde klockan på 07.00 för att börja arbetsdagen med ett morgonmöte. Kul att träffa hela gänget på jobbet igen!
Så vad har jag gjort på mitt "jullov"?
Jo, började med att åka till Sälen med Pappa, brorsan och hela grabbgänget. Kom hem 2 dagar innan julafton och tokshoppade julklappar med resten av svenska folket som bokstavligen armbågade sig fram mellan Åhléns och NK.


Snö nästan ända upp till taken

Pappas nya fina VÖLKL skidor


Brorsan i liften, KALLT!

Tur att det går att värma sig med Sveriges godaste våfflor :)

Julafton var riktig mysig med hela (nästan) släkten samlad hemma hos mina föräldrar. Länge sedan vi firade jul där så det var mysigt!
Mamma hade bakat som aldrig förr. Eget knäckebröd, julskinka, lussebullar, julkakor och en massa annan mat som hör till julbordet. Pappa stod som vanligt för knäcken och inkoppling utav den nya "poolen" ;) Hur hinner dom med allt?!
Annandagen har vi som tradition att äta Kalkonmiddag hos min söta Farmor och Farfar. Finns ingen som gör så mycket och många rätter som dom. Alltid lika gott men alldeles för mätt är man när man går därifrån.

En del av julbordet

Fint pyntat överallt :)


Satt uppe sent och slog in julklapparna på uppesittarkvällen. Jag och Marcus fick ihop lite fina julrim på en hel del utav dom.


Apropå pyssel så fick jag ett sånt här fint julkort utav Nathalie :)



Jag försökte mig på mellanrean men lika mycket folk då också, så det blev en fika istället.

Dagen därpå drog jag till Sälen med Fam. Engström. En hel vecka i sälen, UNDERBART!
Nathalie, Manne, Nicklas och Co åkte dit samtidigt så vi möttes upp för att fira nyår, åka bräda/skidor, dricka varm choklad och ha charaderkväll.



Utanför HC på 12 slaget till år 2009


HC

Nathalie - lunch i backen


Hampus och jag. Den här grabben har tålamod! Jag snodde hans säng, plats i bilen, badrummet, dessutom nyps jag men ändå är han alltid lika trevlig. Jag får väl kanske igen någon gång??



En paus för varm choklad. Ett måste när det är MINUS 16 grader ute

Monopolspel som söta Wilma fått i julklapp. Vem som vann är dock oklart???

I backen...

Rara Micke och Kajsa bjöd mig på Restaurang. Lammet&Grisen ett ställe man måste besöka om man är i sälen.
Här står någon och berättar om vinen.

När jag kom hem till Stockholm igen hade jag fortfarande några lediga dagar kvar. Så jag började med en middagskväll hos Sandra. Alltid lika roligt och mysigt att se henne. Massa minnen, till och med ett gammalt fotoalbum åkte fram från way back in time! hahaha

Fortsatte med middagsdejter, denna gång hos Josse och Jimmy. Jag och Linnea åkte dit och blev bjudna på enchiladas. Josse är grym som kock!!! Så gott att jag tog receptet och lagade det dagen efter ;)


Josses mage var, ähm STOR


Jag var alldeles till mig efter att ha kännt lilla A sparka och vända sig därinne.

Avslutade sedan helgen med en rejäl utgång! Dans Dans Dans på Ambassadeurs schlagergolv och sedan en lite halvlam efterfest. Kul som sjutton!

Nu är det en tripp till Sats som gäller, Kram!

 

Kommentarer
Postat av: josse

Lilla A, hur söt får man bli :)

Jag och lilla a hälsar.



Love

2009-01-14 @ 09:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0