På väg till jobbet

 
 

Det är med en blandning av eufori och syrebrist som jag står på tunnelbanan på väg in till jobbet. Min hjärna går på högvarv. Det är inte lätt att tänka när man står i en vagn fylld med så många människor att inte ens min gamla rektor skulle få plats. Det är en liten man med stort hjärta. Jag har taktiskt valt att sätta på mig skor med 10 cm höga klackar. Då slipper jag ha huvudet i lagom höjd för att kunna lukta folk i armhålorna. Nej tack och lov för high heels, nu står jag intryckt i någons krulliga hår som säkert varken sett en schampoflaska eller borste på alldeles för många dagar. Är det de här jag betalar hela 699kr i månaden för? ! Jag tänker på allt som ska förberedas inför de två närmsta mötena som ligger inbokade. 

Eftersom min Pappa så noga har informerat mig om hur viktig frukosten är och att man inte kommer någon vart på tom mage så har jag i all hast slängt ner ett äpple i väskan. Jag vet, inte den optimala frukosten men definitivt bättre än inget alls. Äpplet smakar skit, det var ett mjöligt äpple men nu har jag åtminstone någonting i magen. Nu ska jag se till att sätta det här mötet.

Hoppas ni får en trevlig dag!

Kram

 

Trackback
RSS 2.0