Isn´t this life?

Jag vet inte vart jag ska börja, kanske med att berätta att jag är glad!
 Har gjort massa kul och förra helgen var helt fantastisk. Lång helg i goda vänners (och släkt) sällskap. Jag har så förbaskat fina människor runtomkring mig. Jag har tankat energi, energi i massor och bara njutit av att solen är framme och att sommaren nästan är här.

Började förra helgen redan på torsdagen med att packa väskan och sätta mig på tåget till Uppsala, där vi mötte upp Andrea, Julia, Matte, Martin, Jakob, Filip och massa massa fler. Här var det ordentligt valborgsfirande. Varför har jag firat valborg i stockholm tidigare när man kan vara i uppsala?!  Vi började med Rosé och jordgubbar i en park tillsammans med 10 000 andra glada personer. Sedan vidare till Stockens nation där det var krig med Champagne. Några tvekande sekunder, men sedan var det All in och fy fan vad kul det var! Perfekt väder, bra musik, glada människor och sinnessjukt mycket champagne. Nej nej, inte något dyrt och ala båstad variant. 100 kr för en flaska var det här. Efter några timmars krig, dansande och massa skratt begav vi oss ut till folkfesten på uppsalas gator. Hittade lite vänner som vi tappat bort inne på nationen och vi samlades för lunch. När all champagne stelnat på kropp, i kläder och i hår var det läge för en dusch och ombyte hemma hos Matte. choff choff och sedan bagav vi oss ut i parkerna igen. Låång dag och solen går tyvär även ner i uppsala och det blev kallt. Efter några timmars häng i parken med trevliga studenter avrundade vi dagen/kvällen/natten med lite mat. Igen.


Här började vi med lite Rosé


Det här är Martin. Han såg till att jag var genomblöt utav champagne. Hämnden är ljuv Martin!


En aning sne Filip


SKÅL!


Det var kö till nationen. Naiv som jag är ställde jag mig längst fram i mitten och höll på att bli ihjälklämd. Tur att man har stark kille som kan hjälpa.


För dom som missat att det var champagnegalopp de köade till så fanns det varningsskyltar. Bra!


Jakob och jag


En aning blöta


Full fart framåt!


Inne på nationen


Så här snygg var med efter någon timme...


Ut på gatorna och torka


Det fanns lite att städa sen

På fredagen tog jag tåget till min kära mormor och morfar som ställt upp som hundvakt medans vi var borta. Stannade kvar på middag och hade turen att få mina champagnedränkta kläder tvättade. Man blir då allt bra bortskämd hos sina mor och farföräldrar :)
Trotte kom och hämtade mig och det blev en myskväll med övernattning i Ekeby.

Jag hörde att det var städning som stod på schemat på lördagen och konstigt nog försvann jag snabbare än kvickt. Förlåt! Istället blev det grekisk sallad och ett glas vin med min moster.
På kvällen mötte jag upp Sandra, Johan och Fredde för middag på söder. Vidare till city för att möta upp lite folk på baren EGO. Dans och fler drinkar och sedan taxi tillbaka till malmen. Riktigt trevligt, men det har vi ju alltid Sandra och jag ;)

Vi tog några timmars sömnpaus, sen var det brunch på Mosebacke som gällde. Det var inte bara vi där, fullt med folk. Men mysigare ställe att hänga på en söndag får man leta efter.
Jag hade tänkt att åka hem och städa men hade turen att stöta på gulliga Kanaria på götgatan. Vi strosade i lite affärer och gick sedan till sjöfartshotellets terass där nåra kompisar till Kanaria väntade. Blev en cider och lite småplock med mat. Helt plötsligt var klockan 7 och städningen blev uppskjuten, IGEN.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0